24 Mayıs 2015 Pazar

Keçe Bebek şekeri ve Kapı Süsü


Teyze olmak kadar büyük bir mutluluk yaşamadım henüz. Anne olmak nasıl bir duygu bilmiyorum ama teyze olmak da annelikten çok da farklı değil. Hele ki ablamın hamilelik ve doğum zamanında her dakika onunla olduğum için daha iyi yaşadım annelik de nasıl oluyor. Müthiş bir MUCİZE. Rabbim herkese evlat nasip etsin. Hayırlı ve sağlıklı tabii ki. Neyse gelelim bize yeniden hayat veren, mutlu eden mucizelerimizin Gelişini kutlamaya.
Keçeden kapı süsü ve bebek şekerleri yaptım.. Tatlı, turta gibi bir kızımız olduğu için konsepti Turta olarak seçtim. Kapı süsü ve şekerde abartıya kaçmamak anne ve babamızın kriteriydi. Fazla abartmadan ancak böyle bir şey çıkardım. Kapı süsü aslında bakınca al-yapıştır gibi değilmi?  Ancak ben de öyle olmadı. İlçede yaşadığım için burdaki Tuhafiyelerde keçeden harf bulamadım. Asya Sare'nin tüm harflerini tek tek kestim. Halbu ki merkezdeki tuhafiyelerde hazır harfler varmış :D :D Ne yapalım bu da bir tecrübe oldu bana :D
Kızımızın annesi abartısız takısız ojesiz süssüz püssüz bir hanımdır. Ama bunun tam aksine teyzesi tak takıştır sür sürüştür giy giyiştirleri, bir şeyler tasarlayıp kesip biçmeyi pek bi sever. Eee tabi ki kızımızda teyzesine,bana, çeksin diye bulduğum minik oje, tarak, ayna, makas ekledim. Annesi gibi masum ve doğal olsun diye de Kelebek, çiçekleri ve nazar boncuğunu ekledim.Babasının küçük prensesi olacağı içinde isminin başına Prenses tacını unutmadık ^^


Ve Turta..

Annemizin fikriyle sade bir şeker yaptım. Keçe yaparken en zorlandığım ve en önemli olan şey Kalıp çıkarmak. Kalıp çıktıkta sonra o iş bitmiş gibi oluyor. Karton kalıplar çıkardım. Turtanın altı ve üstü için.

  Turtanın alt kısmını (pembe) kalın keçeden yaptım. Şimdiki aklım olsa pamukla doldurmalı yapardım. Kalın keçeyi kesmek inanın çok zor. parmaklarım şişmişti. Herşeye değer tabii ama ince keçeleri pamukla doldurunca daha da hoş oluyor... Üstündeki krema olan keçe(mor) ise ince keçe. Kirazlar Ablamın çeyizinden mutfak örtülerinden kalma tuhafiyelerde de bulabileceğiniz birşey. Adı nedir bilmiyorum. ablamın çeyiz işlerinden kalma kurdela boncuk ararken buldum. Çok da hoş oldu, farklı hava kattı. Kırık incileri turtanın kremasının uçlarına ekledim. Ve puantiyeli kurdelamızı da şerit şeklinde çektik tamam :) :) Tüllerle de süsleyince anında havası değişiyor. Aşırı aşırı sade seven bir ablaya sahip olduğum için istediğim kadar abartamadım ^^ hevesimi diş kutlamasına ve doğum günlerine saklıyorum artık.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder