9 Ekim 2018 Salı

Farmasi Coctail Parfüm


COCTAIL EDP (kadın) 50ml.

Herkese selaaam.
Farmasinin bu pembe ambalajlı çiçeksi kokusunu denedim.
Kokuları anlatmak çok da kolay olmuyor ama en azından bir fikriniz olur diye notalardan falan bahsedeceğim.

Öncelikle söylemeliyim ki hafif çiçekli, romanik bir koku.
Fresh, insanı baymayan, şekerlimsi ama değil gibi. Orası pek net değil :D 
(meyvemsi bir koku geliyor, şekerli gibi ama özünde şekerli bir koku değil yani)

Adı gibi bir çok parfümün kokteyli sanki. 
İlk kokladığımda çok tanıdık geldi ama çıkaramadım,
sonra bir çok bildiğim parfümün karışımı galiba dedim.
Tanıdık kokular barındırıyor.

Kalıcılığı çok yüksek değil ama çok uçucu da değil.
Silik bir koku değil yani..

Ağır bi koku olmadığı için; gündüz-gece ya da yaz-kış kokusu diye sınıflandırmalar yapmıyorum.
her sezona yakışacak bir koku.
Ama turunçgil içermesinden dolayı sonbahara sanki daha bir yakışır :)



Genel olarak çiçeksi bir koku demiştim. Notalarına bakacak olursak;

Üst notalarda, Şeftali, Mandalina, Frezya içeriyor.
Yani ilk kokladığımızda bu kokular geliyor burnumuza.
Etkisi uzun kalmıyor ve uçuyor.

Asıl kokusu kalan Kalp notalarında; Menekşe, Beyaz Çiçekler ve Gül içeriyor.
Üst nota etkisi kaybederken yerine bu kalp notalarına bırakıyor yerini.
Parfüm tene oturunca açığa çıkan, etkisi daha uzun süre kalan kokular bu notadadır.

Dip notalarda; Amber, Sandal ağacı, Misk ve Vanilya var.
Parfümün artık uçup gittiği, hafiften esintisi kalan kokular da bu notada.


Kısacası bu parfümün yorumlaması da bu kadar. 
Koku tanımlamak tarif etmek pek kolay olmuyor, ama az çok fikir sahibi olmuşsunuzdur diye düşünüyorum.

Zaman ayırıp okuyan herkese teşekkürler.


2 yorum:

  1. ne güzel çok açıklayıcı :)

    YanıtlaSil
  2. turunçgil içeren kokuları çok severim amber de varsa tamamdır..

    YanıtlaSil