2 Mayıs 2017 Salı

Evde Yapabileceğiniz Doğal Saç Bakımı -Zeytinyağı,Sirke,Yumurta


Selaam nar taneleri. Ben evdeki malzemelerle yapılan bakımlara çok ilgiliyim. 
Kozmetik ürünlere karşı bir tedirginim, emin olmadan denemeye çekiniyorum. 
Saçlarım geçen yazdan sonra, deniz-kum-güneş sonrası birde boya yaptım. Ve tabiki sonuç hüsran. Saçlarım yandı. Toparlamak için hemen doğal bakımlara koştum.

Zeytin Yağı ile başlayalım. Saçlarınız yanmasa bile her hafta yapmanız gereken rutin bakım olabilir.  Fincana kullanacağınız kadar yağı koyup, sıcak su dolu kaba fincanı bırakırsanız yağ ılır. Ilık yağ saça daha çabuk nüfuz eder emilimi kolay olur. En az yarım saat saçınızda bekletirseniz iyi olur.  Saça yumuşaklıkz parlaklık ve güç verir.

Sirke ise, saç derisinde oluşan bakterileri temizler, saç derisinde oluşan kuruluğu yok eder. Kaşıntı ve pullanma yaşayanların saç derisini yatıştırır. Dökülmeyi azaltır. Kendi başına sirkeyi kullanmak isterseniz sirkeyi su ile inceltip saç derisine masajla sürüp en az yarım saat bekletip yıkayabilirsiniz. Ya da saç parlaklığını artırmak için duş sonrası en sonki durulama suyuna sirke ekleyip saçı durulayabilirsiniz. Bol su az sirke karışımı yapın.Koku kalmıyor saçta. 

Yumurta Sarısı'na gelirsek, saça dışarıdan yüklenen ptotein diyebiliriz. Saçı güçlendirir, nem verir, parlatır, yumuşatır. Kepeği engeller. Ve yoğun nem vereceğinden dökülmeyi ve kırılmayı ciddi anlamda azaltır. Sadece yumurta bakımı yapmak isterseniz saç uzunluğuna göre bir kaç yumurta sarısını komple saça sürüp en az yarım saat bekleyip, ılıktan soğuğa suyla yıkayabilirsiniz. 

Ve üçlü kombo olsun diye ben bu üçlüyü fotoğraftaki oranlarla karıştırıp saçıma uçlardan diplere doğru sürüyorum. Benim orta boy ve ince telli /az saçlarıma bu oran yetti. Saç boyunuza ve gürlüğüne göre miktarı artırabilirsiniz.

Saça daha iyi nüfuz etsin diye en en en az 1 saat bekletiyorum.
Yıkarken önce ılık suyla çok az yumuşatıp bol şampuan kullanıyorum. (Islatmadan da şampuanlayabilirsiniz) Yumurta sarısı pişmesin kafanızda aman sıcak su dökmeyin hemen😁.  2 -3 şampuanlamayla mis gibi oluyorum.
Haftada 1kez yapıyorum ama yoğun bakım olduğu için siz 15 günde bir uygulayabilirsiniz.

Bu bakımla saçlarım daha güçlü daha parlak ve daha canlı oldu. Saçlarımın mahvoluşundan sonra bu bakıma başladım ve bir kaç ay sonra kendimi şampuan reklamındakiler gibi hissettim😁😁.
Düzenli yaparsanız sizde eminim farkı görürsünüz. 

Saçların daha hızlı uzaması için de şampuanınızın içine eczaneden alacağınız E vitamini kapsüllerinden alıp 1-2 kapsül kırabilirsiniz..

Umarım size de bu bakım yardımcı olur, iyi gelir.

Bakımlı günler bebekler 😘

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder