31 Mart 2017 Cuma

Gül Suyu - Faydaları / Kullanımı / Kullanım Alanları.


Selam Bakımlı Nar Tanelerim,
Sizlere en temel bakımım olan Gül Suyundan bahsetmişmiydim? Yaz-kış demeden çantamda bile sprey boy olarak taşıdığım, Aşırı sevdiğim ve faydasını da çok gördüğüm gül suyunu şiddetle öneriyorum.
Küçüklüğümden beri faydalı felan diye hep duymuşumdur. Ama ne zaman ki Isparta'ya yerleştim o zaman kendim bizzat denedim.
Öncelikle söylemeliyim ki, iyi bir marka değilse, doğal değilse hiçbir işe yaramıyor. Kokusunun freshliği haricinde bi etkisi yok.
Benim denediklerimden en iyisi Rosense markasına ait. Kokusu ekşimiyor ve göz yakmıyor.
Neyse gelelim ben Bu gül suyunu nasıl kullanıyorum.?
Sabah akşam sprey şişedeki haliyle dilediğim kadar yüzüme sıkıyorum. Gün içinde cildimin canlanmasını istediğim her an sıkıyorum.
Ya da pamuğa döküp yüzümü pamukla siliyorum. Direkt olarak da avucunuza alıp yüzünüzü yıkayabilirsiniz. .
Ben tonik olarak yıllardır sadece gül suyu kullanıyorum.

Faydalarını sayacak olursam,

Yazın, güneş sonrası ferahlatır, kızarıklığı alır.
Kışın kuruyan cildi yatıştırır, nem dengesini sağlar.
Makyaj temizledikten sonra cildi sakinleştirir, doğal toniktir.
Duş ya da peeling sonrası gözenekleri temizler ve küçülmesine yardımcı olur.
Yaşlanmayı geciktirir.
Hücre yenilenmesine katkıda bulunur.
Matlaşmış cilde parrlaklık verir.
Sivilcelerin oluşumunu engeller ve varolan sivilcelerin kurumasını sağlar.
Makyajlı ciltlere sıkıldığında, ciltteki pullanmaları, fondoten gibi ten ürünlerinin kusmasını engeller.
Kantaron yağıyla karıştırılıp makyaj sabitleme suyu olarak da kulanıyorum ben :)
Kozmetik dışında ateşlendiğimizde bir bardağa bir kaç damla döküp içildiğinde ateşi düşürür. Ayrıca yine ateşlenmelerde el ve ayaklara döküldüğünde de ateşi düşürür.

Gülsuyuna Rossmann, Gratis, Watsons gibi kozmetik shoplarda bulabilirsiniz. Alacağınız gülsuyunun  doğal olmasına dikkat edin. Bilmediğiniz markalardan almayın.
Sprey şişede bulamazsanız boş bir sprey şişesine gülsuyu doldurup kullanabilirsiniz.

Ben çok faydasını gördüm umarım siz de görürsünüz. Deneyip aldığınız sonuçları benimle paylaşırsanız sevinirim. Sağlık günler :)

2 yorum: