10 Mart 2017 Cuma

Tırnak Yatağı Genişletilir mi ? Nasıl ?

Merhaba Nar tanelerim,
Biliyorsunuz ki ben tırnak bakımı üzerine biraz ilgiliyim. Bana sıkça tırnakla ilgili sorular geliyor ve bende en çok sorulan bir sorunun yanıtı olarak bu yazıyı hazırlamak istedim.

Tırnaklarımın şekli bozuk, Tırnak yatağım çok küçük. Ne yapabilirim ?
Tırnak yatağı, (nail bed) denilen yer, tırnağımızın etimizle temas eden pembemsi kısmıdır. Kimisinin Allah vergisi uzun ve geniştir. Ama özellikle bir dönem tırnak yiyenlerin tırnak yatakları genetiği geniş bile olsa daralmış olabilir.
Ben de lise çağında ciddi anlamda tırnak yemiş biri olarak dar tırnak yatağımdan şikayetçiydim. Şimdi çok daha iyi durumda.
Yalnız önce bu işin düzenli ve sürekli bakımla olacağını bi kenara yazın. Çünkü bir kaç haftalık bakımla gepgeniş tırnak yatağı beklemeyin. Zamanla yavaş yavaş genişleyecektir.

Tırnak yatağını genişletmek ya da istediği gibi düzgün bir yatak elde etmek için neler yaparız ?

1- Cuticle ya da okunuşuyla Kütikül dediğimiz Tırnak etlerimizi 'tırnak itici çubuk'lar yardımıyla geriye itmeliyiz.
Manikür setlerinde de olan tırnak iticiler yardımıyla çok derine inmeden her gün "düzenli" olarak tırnak etlerimizi ittirsek tırnak etlerimiz geride kalmaya alışacak ve tırnak yatağımız genişleyecek. İticiler tahta,metal ya da plastik şekillerde var. Ben tahta çubukları daha sağlıklı buluyorum.
 İttirme işlemini yaparken tırnaklarımızın kuru olmaması acımasını ya da kanamasını engeller. İttirme işlemini hiç yapmadıysanız ilk zamanlarda dikkatli yapın kendinize zarar vermeyin.
Bu ittirme işlemi ayrıca manikür işlemi zaten. Ben törpüleme dışında sadece ittirme ile yapıyorum manikürümü. Kesmeyin ittirin :)

2- İttirmenin dışında, gün içinde aklımıza geldikçe tırnak etlerimize masaj yapmalıyız.  Bu yöntem ittirmeden daha az acı veriyor. Tırnak kenarlarındaki ölü deriyi de atmaya yardımcı oluyor. Bir ne, peeling işlemi. Ovarmış gibi çubukla yaptığımız işlemin daha kibar halini parmak uçlarımızla yapacağız. 
Önceden stres olduğumda tırnak yerdim yada tırnak etlerimi tırnaklarımla koparırdım.. Liseden sonra bu alışkanlığım değişti. Stres olduğumda, düşünceli olduğumda tırnak etlerimi ittiriyorum. Sinirimi öyle yada böyle tırnak etlerimden çıkarıyorum. :D
Manikür yapmama gerek kalmıyor böylece.

3- En önemlisi ise YAĞ bakımı. Tırnak yatağını genişletmede en temel işlem ittirme evet ama yağsız, kuru tırnak etlerine yapılan işlemlerden fayda görmek istiyorsak tırnak bakım yağlarıyla tırnak etlerimizi yumuşatmalıyız. Böylece yaptığımız işlemden verim alalım. 
Benim tırnak bakım yağı karışımım Jojoba yağı, hindistan cevizi yağı, kayısı yağı, badem yağı, menekşe yağı, susam yağı.
(Bakım yağı karışımım için detaylı yazım daha sonra zaten olacak)
Bunların hepsini karıştırıp da bakım yapabilirsiniz yada içlerinden seçip kendi yağınızı da oluşturabilirsiniz. Ve yahut tek birini alıp (ilk üç olursa iyi olur) tek yağ ile bakım yapabilirsiniz. Hiç yoksa zeytin yağı kullanın.
Ulaşabileceğiniz yağ yok ise evdeki yoğun nem veren nemlendiricileri kullanın. Vazelin tavsiyemdir ;))) Yani ne yapın edin o tırnak etlerini nemlendirin. Özellikle banyo sonrası yapılan yağlı ittirme işlemi, en çok verim alınan zamandır.

4- Tırnakları kökten kesmeyin. Kısa tırnak seviyorsanız bile birazcık beyaz kısım bırakın. O beyaz kısım o boya zamanla alışacak ve alttaki etle birleşecek. Dolayısıyla tırnak yatağımız genişlemiş olacak.  Kökten kesildikçe hava alan tırnak etimiz, uzayınca alttaki etle temas etmediğinden, pembemsi değil beyaz görünecek. Buda tırnak yatağımızı dar gösterecek.

5- Tırnak içlerini temizlerken dikkatli olun. Çubukla, ince törpülerle içini temizlemeyin. Sivri şeylerle tırnak içini temizlerken tırnak etini tırnaktan ayırabilirsiniz. Tırnak ucundaki pembesi ve beyaz arasındaki geçiş oval ya da düz olabilir o doğal geçişi, içine batırılan çubuklarla bozabilirsiniz. Ojeliyken belli olmaz tabii ama ojesizken o tırnak renk geçişi yamuk yumuk olabilir. Özellikle Frech yaparken baya zorlanabilirsini.z. O yüzden tırnak içlerini temizlerken fırça kullanın. Yumuşak boya fırçaları olabilir veya temiz diş fırçası kullanabilirsiniz.

Eveeeeet, düzenli ve sürekli bakımla tırnak etlerinizi genişletmeniz mümkün işte :)
 Ama sabırlı olun.
 Okuduğunuz için teşekkürler. Umarım faydalı olur. Herkese mutlu Günler
...

TIRNAK BAKIM yazımı hala okumaduysanız yazıya tıklamanız yeterli :*

3 yorum:

  1. Sahane yazı, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten genişleme oluyor mu aynı sorunu bende çekiyorum yuvarlak yumurta gibi yukarı kalkık oje falan kullandığımda hiç güzel görünmüyor yardımcı olursanız bana da sevinirim

    YanıtlaSil